Dział Świadczeń
Imię i Nazwisko | Informacje | Kadencja | Okres | Kolejność |
---|---|---|---|---|
Katarzyna Karczmarz |
Stanowisko:kierownik Telefon:818526043 |
0 | 1 |
1. Do zadań Działu Świadczeń w szczególności należy:
1) realizacja zadań wynikających z następujących ustaw:
a) ustawy o pomocy społecznej;
b) ustawy o świadczeniach rodzinnych;
c) ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
d) ustawy o dodatkach mieszkaniowych;
e) ustawy o systemie oświaty;
f) ustawa o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów;
g) ustawy o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych;
h) ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
2) prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach ww. świadczeń;
3) sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń, zgodnie z wydanymi decyzjami i sprawdzanie ich pod względem merytorycznym;
4) prowadzenie analityki finansowej w zakresie spraw objętych właściwością działu tj. realizacja miesięcznych wydatków przeznaczonych na świadczenia oraz planowanie środków finansowych;
5) przekazywanie na bieżąco do Działu Finansowo-Księgowego informacji mających wpływ na gospodarkę finansową;
6) sporządzanie sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw;
7) opracowywanie projektów aktów prawnych (zarządzeń, instrukcji) oraz umów;
8) przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń w indywidualnych sprawach osób w zakresie prowadzonych spraw w dziale;
9) sporządzanie informacji, analiz i sprawozdań;
10) wydawanie i rejestrowanie wniosków o udostępnienie danych osobowych;
11) prowadzenie dokumentacji oraz rejestrów udzielonych świadczeń w MOPS;
12) ewidencjonowanie i przechowywanie akt klientów korzystających ze świadczeń MOPS;
13) prowadzenie obowiązującej dokumentacji dotyczącej opłacenia składki ZUS – SI PŁATNIK, w zakresie dotyczącym świadczeniobiorców;
14) naliczanie składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i zdrowotne od
świadczeń uprawnionych osób oraz prowadzenie obowiązującej dokumentacji dotyczącej opłacanych składek ZUS-PŁATNIK;
15) kierowanie na drogę postępowania egzekucyjnego w administracji spraw dotyczących nienależnie pobranych świadczeń oraz w zakresie egzekucji sądowej spraw dotyczących należności;
16) sprawdzanie dokumentów księgowych dotyczących przyznanych świadczeń
17) koordynowanie współpracy MOPS i organizacji świadczącej usługi opiekuńcze, której powierzono zadanie do realizacji;
18) zamawianie i zlecanie, zgodnie z podjętymi decyzjami administracyjnymi, usług firmie opiekuńczej;
19) rozliczanie kosztów świadczonych usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
20) naliczanie odpłatności za pobyt osób umieszczonych w domach pomocy społecznej;
21) sprawdzanie pod względem merytorycznym dowodów księgowych, obciążeń MOPS z tytułu wydatków na pokrycie kosztów utrzymania dzieci umieszczonych w rodzinie zastępczej, placówce opiekuńczo-wychowawczej;
22) sporządzanie list dzieci korzystających z posiłków w szkołach, przedszkolach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego oraz ich merytoryczna kontrola;
23) sporządzanie zamówień na talony i opał dla klientów Ośrodka oraz ich merytoryczna kontrola;
24) kontrola usług opiekuńczych;
25) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach świadczeń wychowawczych przyznawanych w związku z zastosowaniem przepisów o koordynacji systemu zabezpieczeń społecznych;
26) przyjmowanie, rozpatrywanie wniosków i wydawanie Lubartowskiej Karty Dużej Rodziny 3+ i Rodziny Zastępczej;
27) przyjmowanie, rozpatrywanie wniosków i wprowadzanie danych do systemu informatycznego oraz wydawanie Karty Dużej Rodziny (KDR);
28) sporządzanie informacji i sprawozdania z realizacji programów: Lubartowska Karta Dużej Rodziny 3+ i Rodziny Zastępczej oraz określonych ustawą o Karcie Dużej Rodziny;
29) pozyskiwanie przedsiębiorców do współpracy w zakresie realizacji programu Lubartowska Karta Dużej Rodziny 3+ i Rodziny Zastępczej i zawieranie porozumienia z przedsiębiorcami, którzy złożyli deklarację partnerstwa w programie;
30) realizowanie przedsięwzięć z zakresu promocji programu, bieżąca współpraca z partnerami programu oraz lokalnymi mediami w tym zakresie;
31) prowadzenie postępowań administracyjnych i wydanie decyzji w sprawie
zwrotu przez dłużnika alimentacyjnego należności z tytułu otrzymanych świadczeń przez osobę uprawnioną do świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
32) prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych określonych
ustawą o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, w tym:
a) przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych;
b) odbieranie oświadczeń majątkowych, o których mowa w art.5 ust.1 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, wg. wzoru zgodnego z obowiązującym prawem;
33) przekazywanie do BIG informacji o zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego z tytułu:
a) należności ze świadczeń z funduszu alimentacyjnego wypłaconych osobie uprawnionej na podstawie ustawy;
b) należności powstałych z zaliczek alimentacyjnych wypłaconych osobie uprawnionej na podstawie ustawy o postępowaniu wobec
dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej.
34) podejmowanie w porozumieniu z Działem Finansowo-Księgowym czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych wobec klientów-dłużników;
35) prowadzenie postępowań w sprawach związanych z wydawaniem zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osobom fizycznym ubiegającym się o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub z wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
36) współpraca z innymi instytucjami, organizacjami społecznymi i pozarządowymi;
37) współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi MOPS;
38) przekazywanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego dokumentów dotyczących odwołania od decyzji;
39) archiwizowanie i przekazywanie dokumentów działu do składnicy.
2. Działem Świadczeń kieruje kierownik działu.