Biuletyn Informacji Publicznej

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubartowie

Logo - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubartowie

Dział Świadczeń

Imię i Nazwisko Informacje Kadencja Okres Kolejność
Katarzyna Karczmarz Stanowisko:kierownik
Telefon:818526043
0 1

1.      Do zadań Działu Świadczeń w szczególności należy:

1)      realizacja zadań wynikających z następujących ustaw:

a)      ustawy o pomocy społecznej;

b)      ustawy o świadczeniach rodzinnych;

c)       ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;

d)      ustawy o dodatkach mieszkaniowych;

e)      ustawy o systemie oświaty;

f)        ustawa o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów;

g)      ustawy o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych;

h)      ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;

2)      prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach ww. świadczeń;

3)      sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń, zgodnie z wydanymi decyzjami  i sprawdzanie ich pod względem merytorycznym;

4)     prowadzenie analityki finansowej w zakresie spraw objętych właściwością działu tj. realizacja miesięcznych wydatków przeznaczonych na świadczenia oraz planowanie środków finansowych;

5)      przekazywanie na bieżąco do Działu Finansowo-Księgowego informacji mających wpływ na gospodarkę finansową;

6)      sporządzanie sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw;

7)      opracowywanie  projektów aktów prawnych (zarządzeń, instrukcji) oraz umów;

8)      przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń w indywidualnych sprawach osób w zakresie prowadzonych spraw w dziale;

9)      sporządzanie informacji, analiz i sprawozdań;

10) wydawanie i rejestrowanie wniosków o udostępnienie danych osobowych;

11) prowadzenie dokumentacji oraz rejestrów udzielonych świadczeń w MOPS;

12) ewidencjonowanie i przechowywanie akt klientów korzystających ze świadczeń  MOPS;                   

13) prowadzenie obowiązującej dokumentacji dotyczącej opłacenia składki ZUS – SI PŁATNIK,  w zakresie dotyczącym świadczeniobiorców;

14) naliczanie składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i zdrowotne od
świadczeń uprawnionych osób oraz prowadzenie obowiązującej dokumentacji dotyczącej opłacanych składek ZUS-PŁATNIK;

15) kierowanie na drogę postępowania egzekucyjnego w administracji spraw dotyczących nienależnie pobranych świadczeń oraz w zakresie egzekucji sądowej spraw dotyczących należności;

16) sprawdzanie dokumentów księgowych dotyczących przyznanych świadczeń                   

17) koordynowanie współpracy MOPS i organizacji świadczącej usługi opiekuńcze, której powierzono zadanie do realizacji;

18) zamawianie i zlecanie, zgodnie z podjętymi decyzjami administracyjnymi,  usług  firmie opiekuńczej;

19) rozliczanie kosztów świadczonych usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych  dla osób z zaburzeniami psychicznymi;

20) naliczanie odpłatności za pobyt osób umieszczonych w domach pomocy społecznej;

21) sprawdzanie pod względem merytorycznym dowodów księgowych, obciążeń MOPS z tytułu wydatków na pokrycie kosztów utrzymania dzieci umieszczonych w rodzinie zastępczej, placówce opiekuńczo-wychowawczej;

22) sporządzanie list dzieci korzystających z posiłków w szkołach, przedszkolach  i placówkach opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego oraz ich merytoryczna kontrola;

23) sporządzanie zamówień na talony i opał dla klientów Ośrodka oraz ich merytoryczna kontrola;

24) kontrola usług opiekuńczych;

25) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach świadczeń wychowawczych przyznawanych w związku z zastosowaniem przepisów  o koordynacji systemu zabezpieczeń społecznych;

26) przyjmowanie, rozpatrywanie wniosków i wydawanie Lubartowskiej Karty Dużej Rodziny 3+ i Rodziny Zastępczej;

27) przyjmowanie, rozpatrywanie wniosków i wprowadzanie danych do systemu informatycznego oraz wydawanie  Karty Dużej Rodziny (KDR);

28) sporządzanie informacji i sprawozdania z realizacji programów: Lubartowska Karta Dużej Rodziny 3+ i Rodziny Zastępczej oraz określonych ustawą o Karcie Dużej Rodziny;

29) pozyskiwanie przedsiębiorców do współpracy w zakresie realizacji programu Lubartowska Karta Dużej Rodziny 3+ i Rodziny Zastępczej i zawieranie porozumienia z przedsiębiorcami, którzy złożyli deklarację partnerstwa w programie;

30) realizowanie przedsięwzięć z zakresu promocji programu, bieżąca współpraca z partnerami programu oraz lokalnymi mediami w tym zakresie;

31) prowadzenie postępowań administracyjnych i wydanie decyzji w sprawie
zwrotu przez dłużnika alimentacyjnego należności z tytułu otrzymanych świadczeń przez osobę uprawnioną do świadczeń z funduszu alimentacyjnego;

32) prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych określonych
ustawą o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, w tym:

a)      przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych;

b)      odbieranie oświadczeń majątkowych, o których mowa w art.5 ust.1 ustawy  o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, wg. wzoru zgodnego                        z obowiązującym prawem;

33) przekazywanie do BIG informacji o zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego z tytułu:

a)      należności ze świadczeń z funduszu alimentacyjnego wypłaconych osobie uprawnionej na podstawie ustawy;

b)      należności powstałych z zaliczek alimentacyjnych wypłaconych osobie uprawnionej na podstawie ustawy o postępowaniu wobec
dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej.

34) podejmowanie w porozumieniu z Działem Finansowo-Księgowym czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych wobec klientów-dłużników;

35) prowadzenie postępowań w sprawach związanych z wydawaniem zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osobom fizycznym ubiegającym się o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub z wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;

36) współpraca z innymi instytucjami, organizacjami społecznymi i pozarządowymi;

37) współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi MOPS;

38) przekazywanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego dokumentów dotyczących odwołania od decyzji;

39) archiwizowanie i przekazywanie dokumentów działu do składnicy. 

2.   Działem Świadczeń kieruje kierownik działu.